Content marketing - dlaczego warto korzystać z usług agencji?

Content marketing – dlaczego warto korzystać z usług agencji?

Agencje zajmujące się content marketingiem są coraz bardziej popularnym źródłem wartościowych treści reklamowych. Na czym polega ich praca i co można osiągnąć jako klient, współpracując z tego typu firmami?

Na czym polega content marketing?

Content marketing jest obecnie kluczową formą narzędzi marketingowych, dzięki czemu coraz więcej firm korzysta z tego typu usług. Jego celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na konsumenta i w konsekwencji generowanie zysków dla danej firmy poprzez profesjonalną marketingową zawartość. Dzieje się tak dzięki korzystaniu z możliwości komunikowania się z klientami danych marek. Polega ona na trafianiu w ich gust i potrzeby za pomocą racjonalnych argumentów i atrakcyjnych form, bez nachalnej perswazji, często charakterystycznej dla tradycyjnej reklamy.

Agencja content marketingu sposobem na lepszą sprzedaż

Z badań pochodzących z raportu IAB Polska z lutego 2017 roku wynika, że z content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm. Świadczy to o tym, że istnieje również popyt ze strony konsumentów na tego typu interakcji i zdecydowanie pozytywnie reagują na dostosowane do nich treści. Ich twórca stawia się w pozycji eksperta, czyli osoby której warto zaufać i ostatecznie zainwestować w opisywaną usługę, bądź produkt. Dodatkową korzyścią płynącą z content marketingu jest pozycjonowanie danych tekstów w sieci poprzez korzystanie z zasad SEO, odnoszących się do zawierania specjalnie dostosowanych do potrzeb fraz kluczowych, powiązanych z tematem tekstu.

Co skłania do podjęcia współpracy z copywriterami?

Agencje content marketingu zajmują się rozmaitymi treściami z każdej dostępnej branży, takiej jak home & garden, beauty & health, e-commerce, fashion czy design. Przed wykonaniem danego zlecenia, copywriterzy i inni pracownicy wykonują dokładny research, pozwalający na stworzenie danego contentu w pełni profesjonalnie. Dostosują się również do potrzeb klienta w taki sposób, aby włożyć w projekt własną pracę, a jednocześnie powiązać go z potrzebami zleceniodawcy. Aby osiągnąć większy sukces poprzez treści marketingowe, warto zaufać specjalistom w tej branży i ułatwić dzięki temu zdobywanie coraz to nowych klientów.