Współpraca między podmiotami powiązanymi oraz respektowane między nimi ceny transferowe są różne i zależne od wielu czynników. Związana z nimi dokumentacja spędza niektórym przedsiębiorcom sen z powiek, zwłaszcza że podczas rozliczania się z urzędem skarbowym nie można pominąć żadnych istotnych sprawozdań, czy też informacji.
Należy brać również pod uwagę wszelkie zachodzące w ustawach zmiany, takie jak ta z 1 stycznia 2019 roku, odnosząca się do sposobu rozliczenia podatku dochodowego od osób prywatnych, wprowadzająca tym samym informacje TP-R. W natłoku takich wymagań co doradztwo prawne oraz podatkowe ma do zaoferowania spółkom?
TP-R – przygotowanie podstawowych dokumentów
Nie da się ukryć, że doradztwo podatkowe to ten typ usług, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorstw. Sporządzona przez fachowców dokumentacja cen transferowych to podstawa, podczas rozliczania się z urzędem skarbowym. Firmy, zlecając tego typu pracę specjalistom, mogą oczekiwać od nich, że:
- jasno określą podmioty powiązane oraz wyszczególnią zawierane między nimi transakcje,
- przestudiują wszelkie obowiązki podatkowe, które są powiązane z cenami transferowymi.
W przypadku obowiązkowego raportu TP-R dana działalność może liczyć na to, że doradca prawny podejmie się zebrania i zawarcia w odpowiednich dokumentach informacji, odnoszących się na przykład do:
- danych, powiązanych z poszczególnymi transakcjami,
- wszelkich specyfikacji, określających metody, w jaki sposób zostały zweryfikowane ceny transferowe,
- rezultatów, jakie się otrzymało w wyniku wykonania analiz wszelkich danych porównawczych,
- ogólnych danych finansowych o podmiotach.
Dokumentacja złożona w odpowiednim terminie
Sporządzenie dokumentacji cen transferowych wiąże się z wieloma czynnościami, z których dane przedsiębiorstwo może zostać odciążone dzięki doradcy prawnemu. Orientująca się w zmieniających przepisach osoba taka nie tylko wie, w jakich terminach należy złożyć jakie pismo, ale i gdzie następnie je przekazać.