Nie od dzisiaj wiadomo, że pozycjonowanie to jasno ukierunkowane działania, które wyklarowały się dzięki przeprowadzonym wcześniej analizom oraz audytom SEO. Skupiają się one zarówno na warstwie technicznej danej strony i tym, co się na niej znajduje, jak i wszystkim dookoła niej.
Za zewnętrzne elementy uznaje się chociażby linki przychodzące, które sprzyjają pozycjonowaniu. Nieumiejętnie stosowane mogą niestety również zaszkodzić. Które z nich można zaliczyć do tej kategorii?
Linki z niepewnych stron
Należy pamiętać o tym, że link linkowi jest nierówny, co zawsze trzeba uwzględnić, decydując się na pozycjonowanie stron. Chcąc zyskać wartościowe przekaźniki, z pewnością trzeba unikać:
- umieszczania linków na witrynach oraz forach, które uważane są za typowo spamerskie,
- niewartościowych oraz fałszywych katalogów, blogów, czy też portali,
- dużej ilości linków, które pochodzą tylko z jednego miejsca,
- wolno działających stron internetowych.
Źle działające linki
Nie wszystko da się kontrolować zwłaszcza wtedy, kiedy dana strona jest bardzo rozbudowana. Pozycjonowanie to jednak pewna umiejętność trzymania wszystkiego w ryzach. W miarę możliwości należy reagować na linki, które:
- są niepoprawne i przekierowują do 301,
- nagminnie mieszczą się pod frazami typu: partner, czy też sponsor
- są umieszczone w tekście zbyt gęsto.
Zawsze warto dbać o tego typu elementy. Nie tylko pozycjonowanie stron z nimi przynosi o wiele lepsze efekty, ale i użytkownicy łatwiej dzięki nim poruszają się po konkretnych podstronach, czy też znajdują ciekawe informacje poza nimi.