Obecnie duży wkład w świat reklamy ma content marketing. Jest on również bardzo ważny w pracy specjalisty od Human Resources. W jaki sposób można go wykorzystać, aby poprawić swoją skuteczność pracy i jak posługiwać się nim na co dzień?
Jak powstają zasoby tworzone przez agencję zajmującą się zagadnieniem content marketing?
Content marketing stał się niezbędny w wielu branżach, szczególnie w tych ściśle powiązanych z internetem. Pozwala on na pozycjonowanie danych witryn poprzez profesjonalne teksty odnoszące się do zasad SEO, zawierających wypracowane słowa kluczowe oraz merytoryczną zawartość. Przy okazji powinien odnosić się on do potrzeb potencjalnych klientów i dawać to, czego potrzebują. Dodatkowo content marketing sprzyja utrzymywaniu interakcji z klientem, przy okazji stawiając twórcę czy firmę w pozycji specjalisty.
Jakie korzyści można osiągnąć poprzez content marketing?
Dla gałęzi HR kluczowym aspektem jest właśnie pozycja eksperta, pozwalająca na wytworzenie między odbiorcami, a twórcom nici porozumienia i interakcji. Teksty SEO pozwalają, w przypadku posiadania agencji pośrednictwa pracy czy doradztwa personalnego, na wyrobieniu stabilnego wizerunku wśród przyszłych partnerów biznesowych oraz klientów. Dodatkowo treści content marketingowe, tworzone przez agencję, mającą doświadczenie w tych zagadnieniach, zachęcą do podjęcia współpracy.
W jaki sposób przyciągnąć potencjalnych zainteresowanych?
Osoba z działu HR może samodzielnie, bądź posiłkując się agencją content marketingu, tworzyć pojedyncze komunikaty skierowane do danej grupy odbiorców za pomocą social media, ogłoszeń o pracę, a także content grafik. Powinny być atrakcyjne wizualnie, a także jeżeli będą zawierać w sobie merytorykę dotyczącą zatrudnienia w firmie, pozwolą na większą transparentność firmy i szczerość z potencjalnym pracownikiem, mogącym w rezultacie zgłosić się na dane stanowisko.