Negatywnie wpływające na widoczność w sieci linki

Negatywnie wpływające na widoczność w sieci linki

Nie od dzisiaj wiadomo, że pozycjonowanie to jasno ukierunkowane działania, które wyklarowały się dzięki przeprowadzonym wcześniej analizom oraz audytom SEO. Skupiają się one zarówno na warstwie technicznej danej strony i tym, co się na niej znajduje, jak i wszystkim dookoła niej.

Za zewnętrzne elementy uznaje się chociażby linki przychodzące, które sprzyjają pozycjonowaniu. Nieumiejętnie stosowane mogą niestety również zaszkodzić. Które z nich można zaliczyć do tej kategorii? 

Linki z niepewnych stron 

Należy pamiętać o tym, że link linkowi jest nierówny, co zawsze trzeba uwzględnić, decydując się na pozycjonowanie stron. Chcąc zyskać wartościowe przekaźniki, z pewnością trzeba unikać:

  • umieszczania linków na witrynach oraz forach, które uważane są za typowo spamerskie,
  • niewartościowych oraz fałszywych katalogów, blogów, czy też portali, 
  • dużej ilości linków, które pochodzą tylko z jednego miejsca, 
  • wolno działających stron internetowych. 

Źle działające linki 

Nie wszystko da się kontrolować zwłaszcza wtedy, kiedy dana strona jest bardzo rozbudowana. Pozycjonowanie to jednak pewna umiejętność trzymania wszystkiego w ryzach. W miarę możliwości należy reagować na linki, które: 

  • są niepoprawne i przekierowują do 301,
  • nagminnie mieszczą się pod frazami typu: partner, czy też sponsor
  • są umieszczone w tekście zbyt gęsto. 

Zawsze warto dbać o tego typu elementy. Nie tylko pozycjonowanie stron z nimi przynosi o wiele lepsze efekty, ale i użytkownicy łatwiej dzięki nim poruszają się po konkretnych podstronach, czy też znajdują ciekawe informacje poza nimi.